Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Het referendum kent een dubbele agenda, onsmakelijk. De kiezers worden misleid en de agenda steunt ook nog eens het beleid van de Russische heerser Poetin. Die de EU graag ziet verzwakken.

Het referendum is gerealiseerd door de Telegraaf Media Groep. Zonder de Telegraaf waren er nooit 420.000 handtekeningen opgehaald. Het concern gebruikt de mogelijkheden van internet om zich – zogenaamd uit naam van de burger – steeds meer macht toe te eigenen.

Eerder werden door hetzelfde concern al met succes voldoende handtekeningen opgehaald voor maar liefst twee omroepen – WNL en Powned – omdat in Nederland iedereen die een vereniging met voldoende leden opricht de kans heeft een zendmachtiging te verwerven. Dat is bedoeld voor burgers niet voor bedrijven, maar het concern maakt er handig gebruik van zonder dat ze een strobreed in de weg wordt gelegd.

De burger waar De Telegraaf op mikt laat zich makkelijk of graag belazeren. PowNed beloofde Hilversum aan te pakken maar de directie van die omroep betaalt zichzelf nu een dubbel salaris ruim boven de Balkenende-norm uit. Geen haan die er naar kraait.

Columnist Luuk Koelman wilde vanochtend aan zijn lezers in Metro uitleggen dat het referendum door de Telegraaf gebruikt is om het zieltogende internet-onderdeel Geenstijl van de ondergang te redden. Helaas kregen zijn lezers dat niet onder ogen want Metro, ook onderdeel van het Telegraaf-concern, weigerde de column. Een staaltje censuur waar ze in Oekraïne nog wat van kunnen leren.

Een verborgen agenda en een commercieel doel, veel erger kun je de democratische middelen niet misbruiken. Red de democratie, roepen de mannen van Geenpeil met hun eeuwige ironie. Het is tijd om dat letterlijk te nemen.

Telegraaf int 4,6 miljoen Euro aan publiek geld.

Glop op Facebook

Glop Agenda op Facebook