De Telegraaf, de ultrarechtse PVV en Forum voor Democratie propagandakrant

  • Wierd Duk een uitgesproken rechtse journalist wordt beloond voor zijn mening bij de #ratten van de Telegraaf

    Wierd Duk een uitgesproken rechtse journalist wordt beloond voor zijn mening met een vast contractbij de ratten van de Telegraaf. Weird Duk was net als Marianne Zwagerman en Annabel Nanninga,veel te zien bij talkshows en bij rattenomroep WNL. Want rechtse meningen zijn 'in''. En verkopen goed. Er wordt daarom goed voor betaald, rechtse meningen trekken kijkers en kliks. Die zijn geld waard.

  • PowNed; een Telegraafomroep die alleen provocerende en racistische troep maakt kreeg vorig jaar 3,8 miljoen euro belastinggeld

    PowNed; een Telegraafomroep die alleen provocerende en racistische troep maakt kreeg vorig jaar een subsidie van 3,8 miljoen euro voor 22 uur tv en 10 uur webonly-filmpjes. Ter vergelijking: WNL; de andere Telegraafomroep, produceerde voor 7,2 miljoen euro in een gemiddelde week in 2016 al ruim 6 uur televisie, met een nieuwsprogramma elke ochtend, een talkshow op zondag en andere kortlopende verdiepende series. WNL maakt dus voor minder dan het dubbele van het budget van PowNed tien keer zoveel zendtijd. Het verschil wordt ondermeer veroorzaakt doordat Dominique Weesie jaarlijks 179 duizend euro krijgt voor zijn werk als voorzitter van de omroep. Zijn loon wordt jaarlijks afgebouwd tot het binnen de norm zal vallen voor topbestuurders – maar de vraag is of PowNed dan nog wel tot het omroepbestel hoort. Ook zakelijk directeur Roeland Mackloet verdient een flink zakcentje bij PowNed,
    Het loon van penningmeester en zakelijk directeur Roeland Mackloet, die onzichtbaar blijft in de media , bedroeg in dat jaar 164.289 euro. Dan is er nog een ‘presentator en programmamaker’ die 196.585 euro verdient. Hoewel hij niet bij naam wordt genoemd in het jaarverslag, ligt voor de hand dat het gaat om Rutger Castricum – de presentator die het langst in dienst is en sinds het begin het gezicht van PowNed is.

    #VVD -bolwerk #NPO verbiedt film #Jesse Klaver

    #Telegraaf vangt via eigen omroepen #WNL en #Powned belastinggeld.

  • #Telegraaf vangt via eigen omroepen #WNL en #Powned belastinggeld.

    telegraaf klaver 18 februariSamenwerking tussen de Telegraaf en WNL werd nadrukkelijk verboden,. Toch is daar sprake van, concludeert het Commissariaat voor de Media in een rapport dat naar staatssecretaris Dekker van Mediazaken werd gestuurd. Erger nog: de banden tussen WNL en TMG zijn zo hecht dat er 'risico's ten aanzien van de onafhankelijkheid' zijn en WNL 'mogelijk dienstbaar' is aan 'het maken van winst door de Telegraaf Media Groep'. Dat betekent dat het goed mogelijk is dat de Telegraaf Media Groep WNL gebruikt om de eigen winst te verhogen.

    4,6 miljoen euro publiek geld

    Zo schakelt WNL - net als andere omroepen in Hilversum - externe producenten in om televisieprogramma's te maken. Dat is niet verboden, maar volgens het Commissariaat voor de Media doet WNL zaken met maar één buitenproducent en dat is ook nog eens TVM: Telegraaf Video Media. En dat bedrijf is onderdeel van de Telegraaf Media Groep. Zo komt publiek geld via een u-bocht terecht bij TMG. In 2011 alleen al ging het om een bedrag van 4,6 miljoen euro.

    Powned

    Niet alleen WNL, maar ook Powned heeft innige banden met de Telegraaf. Het Commissariaat voor de Media onderzoekt hoe onafhankelijk de omroepen WNL en PowNed zijn van de Telegraaf Media Groep (TMG). Powned kwam voort uit GeenStijl. Marianne Zwagerman was de eerste vrouwelijke directeur van de Telegraaf Media Groep verantwoordelijk voor de oprichting van Powned en WNL

    Propaganda

    Op12 februari vlak voor de verkiezingen kreeg Wilders bij WNL zendtijd in een speciale uitzending. Nu trekken ze ten strijde tegen een film over aardsvijand Jesse Klaver. Al eerder in de Telegraaf afgemaakt vlak voor de verkiezingen, want de Telegraaf is bang voor Groen Links.

    Jinek

    De Telegraaf kreeg bij Jinek vrij de ruimte om de film over Jesse Klaver aan te vallen. De carierre van Jinek begon bij WNL

  • Volkskrant-redacteur valt Telegraaf aan in Rubriek Top & Flop

    Mediajournalist Paul Onkenhout van de Volkskrant kapittelde vorige week concurrent de Telegraaf. De krant zou iets gemeens geschreven hebben over Jesse Klaver en zijn moeder. Dat bleek toch even anders te liggen. De Volkskrant drukte dinsdag het volgende kattebelletje van Telegraafs Haagse chef Wouter de Winther af.

     

    winther klaver

    Met een kritiekloze redaktie, die alleen in staat is persberichten over te typen en bewerken kun je flinke blunders maken. Het negatief denken over GroenLinks is er dermate ingeslepen dat deze blunder niet eens wordt opgemerkt. Een echte Flop dus

  • De Telegraaf leugenindustrie

    De PVV won vijf zetels, en het cryptofascistische Forum voor Democratie van Thierry Baudet twee.

    De Nederlandse ‘alt-right’ – een beweging van neonazi-trollen op social media – vierde feest. Hoezeer deze rechts-extremisten gesterkt zijn, bleek duidelijk in hun georganiseerde aanval daags na de verkiezingen op Anne Fleur Dekker, nadat zij een kritisch stuk publiceerde over de racistische  ideeën van Baudet.

    Het gehele rechts-extremistische mediakartel – van GeenStijl en The Post Online tot De Dagelijkse Standaard en Liefde voor Holland – ging in de aanval met hun gebruikelijke verdraaiingen en leugens. Zij rakelden oude tweets van Anne Fleur op, ontdeden deze van alle context en verbonden er de meest absurde en leugenachtige conclusies aan.

    De digitale knokploegen namen deze leugens gretig over en openden een spervuur van persoonlijke aanvallen en bedreigingen aan het adres van Anne Fleur en haar werkgever, waardoor zij gedwongen werd onder te duiken. Toen zij op de radio verscheen om haar verhaal te doen, maakte een georganiseerde groep fascisten jacht op haar in het centrum van Amsterdam.

    Geert Wilders stookte de hetze verder op door aan te kondigen aangifte te doen tegen Anne Fleur. Hoewel NRC en NOS op basis van feiten concludeerden dat er niets waar was van de verdachtmakingen, nam Jeroen Pauw hun leugens klakkeloos over kandideerde zich als inquisiteur. GroenLinks, de partij waarvoor Anne Fleur fractie werk verricht, vond het niet nodig om solidariteit uit te spreken, maar wel om zich te distantiëren.

    Deze gang van zaken laat meer dan ooit zien hoe hecht het samenspel is tussen haatblogs, extreem-rechtse partijen, neonazi-trollen en fascisten op straat. De laffe opstelling van gevestigd links betekent dat zij toestaan dat extreem-rechts zich verder organiseert en hun grip op de samenleving vergroot. Vroeg of laat leidt dit tot een escalatie van georganiseerd geweld.

    Het is van het grootste belang dat links de tekenen aan de wand gaat zien en zelfverdediging tegen extreem-rechts helpt organiseren. De afgelopen weken tonen aan dat we al rijkelijk laat zijn.


    Jesse Klaver over de formatie onderhandelingen:

    In het begin hebben we samen afgesproken om niet op vrijdag te vergaderen. Fijn, want dan ben ik het liefst bij mijn kinderen. Zeker als het zulk lekker weer is. Na het weekend gaan we dan met nieuwe energie weer verder.

    Het rechtse frame:

    Jesse Klaver weet waar zijn prioriteiten liggen. Hoewel de onderhandelingen van de kabinetsformatie in volle gang zijn, neemt Jesse vanaf vandaag elke vrijdag gewoon even een papadag Die papadag is gewoon een rechts verzinsel. Alle partijen besloten samen niet op vrijdag te vergaderen. Iedereen zal daar zijn eigen reden voor hebben.

     Ooit, lang, lang geleden, nam men het ambt volksvertegenwoordiger nog serieus. Tegenwoordig neem je gewoon een papadag op tijdens formatie

    Ook Martin Bosma, de meer dan extreem rechtse PVV-er doet een duit in het zakje met "De Islam kent geen pappadag"

    Inmiddels krijgt Jesse van De Telegraaf de schuld dat de formatie niet opschiet.

    DeTelegraaf doet met regelmaat zijn lezers twijfelen aan de invloed van de mens op de klimaatverandering. Niet dat ze dat zelf met zoveel woorden zeggen, maar via lezersbrieven bereiken ze hetzelfde effect:

    Wat wordt er toch eindeloos heen en weer gepraat en geschreven over Het Klimaat!, ergert Jetty de Heer Joha zich. „Bakken met geld worden gespendeerd aan dure klimaat congressen waar oeverloos gediscussieerd wordt over de klimaatsverandering en wat we er aan gaan doen. Niets, dames en heren!”

    De mens heeft hier, gelukkig, geen enkele zeggenschap over en het klimaat zal zijn gang blijven gaan zoals dat al sinds het ontstaan van de aarde het geval is. Al het geld van de wereld zal daar geen verandering in brengen.

    De ijstijden, en de periodes van grote droogte komen o.a. door de aardas die soms een beetje naar links zwenkt en soms een beetje naar rechts. Tsunami’s, aardbevingen, overstromingen en vulkaanuitbarstingen zullen, ondanks al die miljarden en kletscongressen, niet minder worden en het gras wordt ook niet groener!

    Telegraafsite 10-4-2017

    Deze utopie van ’klimaatdeskundigen’ is echter big business voor de betrokkenen die er dik aan verdienen en zelf ook wel beter weten! Het is één grote misleiding!

    De Telegraaf en hun één tweetje met de PVV:

    Terwijl we jaren geleden 2 paasdag probleemloos opgaven voor de commercie en allerlei winkels 2 paasdag nu open zijn. Begint de Telegraaf nu ineens over het handhaven van onze tradities.

    Paasvieringen op protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag worden afgezwakt om ouders van islamitische leerlingen tegemoet te komen. Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.

    In multiculturele wijken is het beter om de paasviering aan te passen aan de voornamelijk niet-christelijke leerlingen, zo klinkt het woensdag in het AD. Op de protestantse school O3 wordt bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen.

    De PVV reageert meteen 

    DEN HAAG - De raadsfractie van de PVV in Den Haag heeft een spoeddebat aangevraagd over de aanpassing van paasvieringen op christelijke basisscholen in de hofstad. In de Tweede Kamer eist de partij uitleg van het kabinet.

    Paasvieringen op protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag worden afgezwakt om ouders van islamitische leerlingen tegemoet te komen. Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.

    En zo wordt een nonprobleem weer lekker opgeblazen. Het hele verhaal blijkt verzonnen; de betreffende scholen weten van niets. Een mooi staaltje nepnieuws dus. Net als het verhaal

    Kerst krijgt nieuwe zwarte Piet

    Na de felle discussie over Zwarte Piet staat er opnieuw een feestdag onder druk: het kerstfeest. Een groeiend aantal bedrijven, scholen en instellingen vermijdt krampachtig het woord kerst om ’andersgelovigen’ niet te kwetsen. Ze wensen elkaar daarom ’fijne wensdagen’, versturen wenskaarten en organiseren winterfeesten. Of schrappen zelfs het hele woord.

     

    Bij lagere scholen is de ’kerstkramp’ goed te zien. Meerdere basisscholen organiseren tegenwoordig eindejaarsmaaltijden in plaats van kerstmaaltijden, zoals basisschool De Bogen in Harderwijk. „Ik zou niet weten waarom er gekozen is voor het woord eindejaarsmaaltijd”, probeert directeur Erik Vis nog. Maar na enig aandringen geeft hij toe. „Wij hebben op school veel verschillende geloven, waardoor wij ervoor hebben gekozen om het geen Kerstmis te noemen, maar uit respect voor iedereen hebben we het eindejaarsmaaltijd genoemd.” Verdere vragen wil hij niet beantwoorden. „Ik heb hier geen zin in. Tot ziens”, en gooit de hoorn erop.

     

    Ook de 7e Montessorischool in Amsterdam heeft het woord kerst geschrapt en kinderen uitgenodigd voor een ’winterdiner’. De directie wil geen vragen beantwoorden. In een gesprek met een boze ouder geeft de directrice wel aan ’dat we over vijf jaar toch niet meer over kerst zouden spreken’. Dat zegt een andere ouder die vindt dat de school hiermee een ’traditie overboord gooit’.

    Vorige week laaide de discussie op na een kerst-promo van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), waarin het woord kerst afwezig is. ’December vier je samen’, is nu de slogan. Terwijl vorig jaar de NPO nog de slogan ’Kerst vier je samen’ gebruikte. Geen bewuste vermijding van het woord kerst, benadrukt een woordvoerder. Het filmpje gaat over de hele ’feestmaand december’.

    Ook dit verhaal blijkt volledig nep en is een grote leugen

  • '#asielplaag', '#asieltuig' en 'asielhopper-invasie' #PVV-vod #Telegraaf PVV-propagandakrant

    In de afgelopen dagen gebruikte de Telegraaf, een van de belangrijkste en invloedrijkste kranten van Nederland, de termen 'asielplaag', 'asieltuig' en 'asielhopper-invasie' in de berichtgeving over asielzoekers.
    Laten we nu vooral niet gaan nuanceren. We kennen dit taalgebruik uit eerdere, duistere periodes in onze geschiedenis. Het zijn haatzaaiende woorden die mensen reduceren tot beesten. Het woord 'plaag' gebruik je als het over ongedierte gaat, denk aan ratten die je wil uitroeien. Het is niet toevallig dat de Nazi's dit soort termen voortdurend in de mond namen.
    Juist in deze tijd is het belangrijk om duidelijke morele grenzen te trekken. Bij deze dus een oproep aan eenieder die bij de Telegraaf werkt om afstand te nemen van deze racistische drek. En het lijkt me ook goed als een bedrijf als Blendle dit soort artikelen verwijdert van de website. Hier wil je niet aan verdienen.
    Hieronder ter vergelijking: de Telegraaf anno 2017, antisemitisch sensatieblad De Misthoorn anno 1941.

    asielplaag

    Juist in deze tijd is het belangrijk om duidelijke morele grenzen te trekken. Bij deze dus een oproep aan eenieder die bij de Telegraaf werkt om afstand te nemen van deze racistische drek. En het lijkt me ook goed als een bedrijf als Blendle dit soort artikelen verwijdert van de website. Hier wil je niet aan verdienen .Aan bedrijven de oproep niet langer te adverteren in dit PVV-vod

    wilders telegraaf geerts angels

    Hier is een lijstje met links naar de klachtenformulieren/mailadressen van de bedrijven die adverteren in de Telegraaf. Onderaan staan ook de contactgegevens van de grootste aandeelhouders van de Telegraaf. Stuur ze een beleefde mail/klacht met de vraag of ze willen stoppen met adverteren in de telegraaf/hun aandelen willen verkopen.

    Kruidvat: https://klantenservice.kruidvat.nl/system/templates/selfservice/kruidvat/#!portal/200100000001000/contact_us 

    KLM:https://www.klacht.nl/klacht-melden/?cmp=KLM#step-1

    Kras:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    Van Lanschot:https://www.vanlanschot.nl/niet-tevreden

    MazdaNL:http://www.mazda.nl/contact/

    Van Til  Interieur:http://www.vantil.nl/contact-met-van-til-interieur

    Corendon:https://www.corendon.nl/contact (Om een klacht in te dienen moet je een account aan maken. Ik denk dat de persvoorlichter mailen het handigst is. Iemand anders goede ideeën?)

    BlendleNL:https://blendle.com/signup/kiosk (Rechtsonderaan staat een mail adres)

    VacaturekrantNL:https://vacaturekrant.nl/contact

    Cambsweightplan:https://www.cambridgeweightplan.nl/site/pagina/5723

    De vakantiebeurs:http://www.vakantiebeurs.nl/nl-NL/Bezoeker/Route-en-Contact.aspx

    Stipreizensales:http://www.stipreizen.nl/contact

    Denksport NL:https://www.denksport.nl/contacts/

    Speurders:https://speurders.zendesk.com/hc/nl/requests/new

    Sleepmed:http://sleepmedinc.com/contact-us (Het is een Engels bedrijf)

    Quick Step:http://www.quick-step.nl/nl-nl/contacteer-ons#

    Apple:https://getsupport.apple.com/ (Je moet wel eerst een apple product kiezen waarover je een vraag hebt. Een algemeen e-mailadres kon ik zo even niet vinden.)

    NS:https://www.ns.nl/formulieren/contact.html (Er staat wel op de site dat ze een e-mail achterstand hebben en dat twitteren efficiënter is.)

    Slimjoy:http://www.slimjoy.nl/contact

    Rössler:http://www.rossler.nl/nl/contact

    Made by Me:http://www.madebymewebshop.nl/community/contact Dit bedrijf zegt nooit geadverteerd te hebben in de Telegraaf. Misschien wachten met mailen totdat er screenshots/foto’s van advertenties zijn?

    Sneeuwzekerdeals.nl:http://sneeuwzekerdeals.nl/over-ons/

    AEG:http://support.aeg.com/system/templates/selfservice/AEG/#!portal/1013/contactusarticle/4560/Contacts

    Thuisbezorgd.nl:https://www.thuisbezorgd.nl/klantenservice-consument-form-contact?complaint

    Wehkamp:https://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?Page=INF&IHC=KSC

    Larson: Er zijn meerdere bedrijven waarin het woord “Larson” staat, dus ik ben niet zeker over welke nu in de Telegraaf geadverteerd heeft.

    ANWB:https://www.anwb.nl/contact-en-service/contactformulier#/onderwerp

    Eneco:https://www.eneco.nl/contactformulier/

    Snoke: Dit bedrijf heeft geen site, wel facebook.

    Metabo:https://www.metabo.com/nl/nl/contact/

    PrimoMedia:http://www.primo-media.nl/contact/

     

    Skipper.nl:https://skipper.nl/ (Email adres staat links onderaan.)

     

    MonsterNieuws: Geen website, wel twitter.

     

    Trivago:http://company.trivago.nl/feedback/

     

    BVA Auctions:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.    (Naar dit e-mailadres kun je mailen.)

     

    Simyo:https://www.simyo.nl/klantenservice/over-simyo-tarieven-134

     

    DFT Kennis / Nyenrode:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (Dit is het e-mailadres van Nyenrode.)

     

    MOA:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.(E-mailadres van MOA)

     

    Travelin:http://www.travelinoutdoor.com/contact-us

     

    Brockhoff Makelaars:http://www.brockhoff.nl/contact?locale=nl

     

    Consumind:https://www.consumind.nl/algemeen/contact

     

    Botentekoop.nl:http://www.botentekoop.nl/contact.aspx?adres=1

     

    Cheaptickets.nl:https://www.cheaptickets.nl/contact

     

    Groupdeal.nl:http://www.groupdeal.nl/contact

     

    Royalty Line:http://royaltyline.com/contact/wholesale-inquiry/

     

    TomTom:https://nl.support.tomtom.com/app/contact/locale/nl_NL (Je moet klikken op een van de ondersteuningsservices voor het product. Ik kan geen klachtenformulier/e-mailadres vinden. Er is wel een site klacht.nl, maar ik weet niet hoe goed dat werkt/of TomTom daar wel op reageert.)

     

    Mercedes Benz Fashion Week:http://mbfashionweek.com/contact-us (Dit is een Engels bedrijf.)

     

    Aroma Detox Voetpleister: Ik kan hier geen website van vinden.

     

    Aqua Laser Diamond: Dit bedrijf heeft geen website.

     

    Beeboxx:https://www.beeboxx.nl/contact/

     

    DOV: http://www.dov.nl/contact/contact

     

    Als je weet van nog een bedrijf die adverteert in de Telegraaf, stuur me een bericht via twitter. Dan zet ik die ook op de lijst.

     

    Grootste aandeelhouders van de Telegraaf:

     

    Bech, moederbedrijf van VP Exploitatie:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (Het e-mail adres is van VP Exploitatie)

    Dasym Investment Strategies:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    Delta Lloyd:https://www.deltalloyd.nl/prive/klantenservice/contact/e-mail.jsp

    Navitas Capital:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

    Tweedy, Browne Fund:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (Engels bedrijf)

     

    Max Paarlberg heeft ook veel aandelen, maar ik kan van hem geen website vinden.


    Deze lijst is tot stand gekomen met dank aan Arzu Aslan & Sonja Plomp.

     

  • Veel uitgevers, zoals de Telegraaf Media Groep maken zich zorgen over de opkomst van adblockers, omdat dit ervoor zorgt dat er minder advertentie-inkomsten binnenkomen.

    Veel uitgevers, zoals de Telegraaf Media Groep maken zich zorgen over de opkomst van adblockers, omdat dit ervoor zorgt dat er minder advertentie-inkomsten binnenkomen. Steeds meer internetgebruikers installeren een adblocker, vaak om ervoor te zorgen dat webpagina's sneller laden. Maar ook om ervoor te zorgen dat haat zaaiende uitgaven zoals de Telegraafsite onrendabel worden. Je bent zelfs af van de reklames in de voor de Telegraaffilmpjes
    "Als mensen niet betalen voor content, dan zal die content uiteindelijk simpelweg niet meer bestaan is de klacht van de uitgevers. Dat nu is juist de bedoeling. Instaleer en propageer het gebruik van adblocker

    chrome adblock

    installeer adblocker

Glop Facebook agenda

Glop op Facebook