
Op woensdag 25 februari zal in het Huis van de Buurt in de Leidse wijk Stevenshof een verkiezingsdebat plaatsvinden voor de bewoners van de wijk. De wijkraad organiseert het debat in het kader van de komende gemeenteraadsverkiezingen. Helaas heeft men ook het extreem-rechtse Forum voor Democratie uitgenodigd, die voor het eerst meedoet aan de Leidse gemeenteraadsverkiezingen. Dat is onacceptabel, en dat willen we de wijkraad van de Stevenshof laten weten!
Forum voor Democratie is een extreem-rechtse partij met fascistische denkbeelden. De leden ervan grossieren in racisme en antisemitisme. De Stevenshof is een diverse buurt, maar als het aan Forum voor Democratie ligt, wordt een flink deel van de bevolking gedeporteerd. De partij wil “remigratie”, een neutraal klinkend woord voor etnische zuivering. Forum verspreidt allerlei complotleugens, en gebruikt haat en angst om mensen te beheersen en hen tegen elkaar op te zetten.

Comments